MALAYSIA: Pagi tadi telah HEBOH dengan isu tentang Kedai H0T Burget Malaysia yang menuduh pihak p0lis tidak membuat kerja. Untuk membalas resp0n tersebut ketua balai p0lis sungai buloh mengatakan bahawa mereka telah membuat laporan p0lis mengenai perkara tersebut.
P0lis Diraja Malaysia (PDRM) membuat laporan p0lis berhubung dengan video dakwaan fi1tnah dan t0mahan yang ditularkan seorang lelaki pada hari lalu 
Ketua P0lis Daerah Sungai Buloh, Superintendan Shafa’aton Abu Bakar berkata, laporan dibuat ole seorang pegawai p0lis susulan video viral pemilik akaun Facebook yang bernama ‘Asri Janggut’.
Dalam video berkenaan juga didapati pemilik akaun berkenaan tidak berpuas hati atas tlndakan tersebut ke atas gerai burger hak  milik beliau yang dilakukan oleh Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).
Pengadu mengenal pasti bahawa video yang tular di media soslal berkenaan boleh menimbulkan fi1tnah dan mer0sakkan imej pengadu sebagai Ketua P0lis Balai Sungai Buloh, Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Sungai Buloh, PDRM dan kredibiliti Ketua P0lis Selangor,” katanya pada sidang media, di Sungai Buloh, hari ini.

Shafa’aton berkata, susulan maklumat berkenaan sepasukan p0lis daerah Sungai Buloh membuat 6 serbuan di Bandar Baru Sungai Buloh seperti yang diviralkan
“Dalam serbuan tersebut p0lis menahan dua lelaki warga Bangladesh selain merampas empat tablet dan wang tunai berjumlah RM144
“Manakala lima lagi serbUan berlainan, mendapati  berkenaan tidak ber0perasi, jelas ia adalah t0hmahan,” katanya.
Menurutnya, sebelum video berkenaan ditularkan, p0lis sudah membuat serbuan di beberapa lokasi yang dikenal pasti menjalankan perniagaan secara haram.
“Apa yang diviralkan itu adalah fltnah sehingga mendatangkan keresahan dalam kalangan masyarakat dan menjatuhkan nama baik dan reputasi PDRM.
“Saya menyeru kepada orang ramai agar menyalurkan kepada orang ramai tentang maklumat-maklumat melalui saluran yang disediakan,” katanya.
Apakah kesudahan cerita ini? Kami rakyat mahu ketelusan dalam setiap sudut, Semoga kes ini akan mendapat liputan media agar ia disampaikan dengan telus dan jelas kepada rakyat.
Jangan biarkan rakyat yang tidak bersalah pula ke dalam sedangkan mereka cuba memberikan informasi apa yang terjadi. 
Kami harap semua agensi yang terlibat dan petugas yang bertanggungjawab hendaklah turun tangan dalam isu ini.